שלב ראשון – הערכת סיכויים + סוכן כן/לא

המסלול skill select הוא לפי מקצוע נדרש ומבוסס נקודות.
״בגדול בגדול״ אתם צריכים שיהיו לכם לפחות 60 נקודות.
איך משיגים נקודות ?
הנקודות הן על בסיס גיל, תארים מתקדמים, נסיון מקצועי והציון במבחן האנגלית Ielts.

עוד על הניקוד ניתן למצוא כאן

השלב הראשון – לוודא שאכן המקצוע שלכם נמצא ברשימת המקצועות המבוקשים.
יש שתי רשימות:
1.) SOL המיועדת ל- skilled independent  – 189
2.) CSOL – המיועדת ל- skilled nominated – 190
* נדון בהבדלים בהמשך (מהצצה ראשונית הרשימות נראות לי ״פחות או יותר״ זהות).

אז אחרי שוידאתם שהמקצוע שלכם נמצא ברשימה ויש לכם סיכוי סביר להגיע למינימום הנקודות הנדרש, השלב הבא הוא להחליט האם בא לכם להיעזר בסוכן או לא.

מרבית הסוכנים יציעו לכם הערכת סיכוי בעצמם ללא עלות.

התהליך יקר! דורש המון משאבים כלכליים, פיסים ומנטלים. ובנוסף, להיעזר בסוכן גם עולה הרבה. המון!
אבל הסוכן הוא יותר מאשר אחלה-גבר שממלא עבורך טפסים. הוא עוד דמות תומכת בתהליך הכל כך בודד הזה. לסוכן טוב יש גם הרבה נסיון והוא יודע לכוון אותך אפילו בדברים הקטנים כמו מה לכתוב בקורות החיים.

אז כדאי ללכת לסוכן או לא ?

אני נעזרתי בסוכן. לכן לדוגמא בהסברים שלי על התהליך אני יורדת לרמת הטפסים ואינספור האפשרויות. כי היה לי מישהו שידע לכוון ולמקד אותי.
האם אפשר להשלים את התהליך ללא סוכן ? בטח.
יש לא מעט שעשו את זה לבד. הכל תלוי בכמה זמן יש לכם. אבל זמן יש בשפע, לא? אז זהו שלא ממש. החוקים משתנים. אנחנו ״נפלנו״ בדיוק אחרי שהחוקים הוקשחו ועלויות ההגירה התייקרו. מי יודע מה יהיה בעוד שנה ? מה גם, שבמבחן הנקודות יש משמעות לגיל.
אני הייתי המגישה הראשית והייתי בדיוק במדרגה (בין 32 ל 33). חששתי ליפול על דקויות, לגרור עיכוב ולהפסיד את חלון הזמן הזה. האמת שגם רציתי שיהיה עוד מישהו שהתהליך הזה חשוב לו כמוני.

אם במקרה תרצו המלצה על סוכן כתבו לי. ומה שלא יהיה, תוודאו שהוא אכן סוכן מורשה של MARA.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ויזה לאוסטרליה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה